چند رشته ورزشی برای روحیه‌های متفاوت!

افزایش روحیه با ورزش؟ ضروری است؟ چگونه؟

تاثیر ورزش بر سلامتی روحی!

افزایش روحیه با ورزش شاید خیلی کلیشه ای بنظر بیاید، ولی خوب است بدانیم ورزش یکی از مهمترین عادت هایی است که برای افزایش روحیه ای شاد بایستی از همین حالا شروع به انجام آن کنید. ورزش مانند جرقه ای است که زنجیره تولید هورمون هایی که باعث احساس شادی و آرامش در ما می شوند را روشن می کند.

ورزش باعث انجام واکنشی در بدن می شود که میزان هورمون های سروتونین ، دوپامین ، آدرنالین و اندروفین ها را افزایش می دهد. همه این هورمون ها باعث می شوند که شما در هر زمانی احساس خوبی داشته باشید. به علاوه، مطالعات نشان داده است که ورزش کردن به افراد کمک می کند که بهتر با استرس و نگرانی مقابله کنند.

بهترین ورزش هایی که برای جلوگیری از استرس توصیه می شود شامل: تمام ورزش هایی که قلب را قوی می کنند، یوگا و حتی پیلاتس. توجه داشته باشید که چه ورزشی رابیشتر دوست دارید و کدامیک برایتان موثرتر است. گفته می شود که حتی رقصیدن به مدت نیم ساعت در روز نیز تاثیر زیادی در کاهش استرس دارد.

پس ورزش کردن را دست کم نگرفته و از همین امروز برای داشتن روحیه ای موفق و شاداب ورزش را شروع کنید!

ورزش های پیشنهادی ما به شما برای روحیه های متفاوت !

پیشنهاد ما به شما این است که برای افزایش روحیه با ورزش ، متناسب با احساس خود روش های زیر را انتخاب کنید.

???? عصبانی هستید؟ ورزشهای رزمی را انتخاب کنید.
???? پریشان یا گیج هستید؟ ورزش های قدرتی را امتحان کنید.
???? عجولید؟ ورزش های سریع با شدت بالا را انتخاب کنید.
???? احساس خستگی می کنید؟ ورزش تای‌چی را امتحان کنید.
???? مضطرب هستید؟ پیاده روی را امتحان کنید.
???? استرس دارید؟ دوچرخه سواری را امتحان کنید.
???? احساس نگرانی می کنید؟ یوگا را امتحان کنید.
???? احساس می کنید گیر کرده اید؟ دویدن را امتحان کنید.
???? احساس پر انرژی بودن می کنید؟ زومبا را امتحان کنید.

منابع :
دانشنامه ویکی پدیای فارسی
سایت سلامتی

و منابع دیگر….

سایر مطالب ما را نیز بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا